Duyuru

Yorumlarınıza lütfen dikkat ediniz. 07.08.2012 tarihi itibariyle olumsuz içerikli yorumlar yazılmaya başlanıyor.

Takipçiler

2012 Copyright. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popüler Yayınlar

Arama

31 Ocak 2012 Salı

Gigapiksellik Fotoğraf!!! Rio de Janerio (Ben de çekeceğim!!!)

İlk gördüğümde asında hiç şaşırmadım. Çünkü bu tür fotoğrafları çok gördüm.Toplam 12238 adet 18 megapiksellik fotoğraflar birleştirilmiş. Birleştirme işlemi 8 gün süren dev panorama 152.41 gigapiksellik!!!

Açık konuşayım bu tür fotoğraflara acayip sinir olurum. Çünkü bu şekilde gigapiksellik fotoğrafların tümü "Gigapan" denilen oldukça pahalı bir panorama sistemiyle yapılıyor. E azıcık kıskanma var elbette :) Ben daha öğrenciyim ve ailemi objektife zor ikna eden ben, en az 1.000 TL'lik bu ürüne para vermeleri konusunda asla ikna edemem.. :(


Sözü uzatmadan bu o fotoğrafın linki:

Ancak ben de bir karar aldım. Madem bu dev panoramayı herkes "Gigapan"la yapıyor; ben de "Gigapan"sız ilk ("Gigapan"sız gigapiksellik fotoğraf yapan kimse bilmiyorum.) kişi belki de ben olurum. Bu olmasa bile bu fikrimi Kastamonu'da gerçekleştireceğim için Kastamonu'nun en yüksek çözünürlüklü fotoğrafını ben çekeceğim :) Bütün bunları nikon Nikkor 55-200mm objektif, Tripod'um, Nikon D3000 fotoğraf makinem, uzaktan kumandam ve değerli bilgisayarım ile yapmayı planlıyorum. Bakalım sonuç ne olacak. Elbette bilgisayarım kaldırırsa...

0 yorum: